تحقیق در مورد تفگر جدید در عزت نفس
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .docx ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 5 صفحه
قسمتی از متن .docx :
تفکر جدید در عزت نفس
در سالهای 1970 تا 1980 مدارس سخت تلاش می کردند تا دانش آموزان درباره خودشان احساس خوبی داشته باشند. اما در آغاز فعالیت عزت نفس در حل مشکلاتی مانند رفتار ضد اجتماعی، افسردگی، مصرف مواد مخدر با شکست مواجه شد و در واقع آسیب پذیری دانش آموزان نسبت به این مشکلات افزایش یافت.
[1]هلن مک گراس, شیوه موثرتری برای ادامه فعالیت عزت نفس در دانش آموزان از طریق ایجاد احساس توانمندی، مسئولیت و موفقیت مجددپیشنهاد کرد
دیدگاه جدید و مطالعات تحقیق در سالهای اخیر به خاطر زیر سوال بردن بعضی برداشت های اشتبا ه از نقش عزت نفس در موفقیت و رفتار پدید آمد.
اکنون بعضی روانشناسان و مربیان اصرار دارند که برای ایجاد عزت نفس مدارس بیشتر به شیوه [2]واقع بینانه عمل کنند و اینکه صرفا دانش آموزان احساس خوبی در مورد خودشان داشته باشند, کفایت نمی کند. مدارس باید بیشتر به آنها کمک کنند که موفقیت را تجربه کنند و به ویژگی های شخصی شان افتخارنمایند.
تاریخچه فعالیت عزت نفس:
ابتدای فعالیت عزت نفس در سالهای 1970 تا 1980 منعکس کننده رشد فرهنگی, تاکید بر احساسات و توجه به خوشبختی افراد بود. عزت نفس به عنوان عاملی مهم که از هر نوع پیامد نامطلوب شخصی، اجتماعی، شکست های تحصیلی جلوگیری می کند, در نظر گرفته شد.
برای اینکه دانش آموزان احساس خوبی در مورد خودشان داشته باشند تلاش های گسترده ای صورت گرفت. بعضی از فعالیت ها در جهت " من استثناء و منحصربه فرد هستم و هیچ کس شبیه من نیست" صورت گرفت. همچنین مدارس سیاست های مختلفی در این زمینه بکار بردند.آنان با حمایت خود عملابه شکست دانش آموزان کمک کردند.
در این مدارس هنگامی دانش آموزان اشتباه زیادی مرتکب می شدند مورد انتقاد قرار می گرفتند که این عمل احساس بدی به آنان دست می داد.
تحقیقات نشان دادند که این شیوه نه رفتار های ضد اجتماعی را تغییر داد و نه روابط را بهبود بخشید و نه افسردگی را کاهش داد و نه باعث کاهش مصرف مخدر شد. مارتین سلیگمن یکی از روانشناس ادعا می کند احساس خوبی را که در عزت نفس دانش آموزان مد نظر بود, دقیقا تاثیر معکوس داشته است.
با توجه به آنچه دانش آموزان احساس می کردند و انجام می دادند، معلمان با راهنمایی اشتباه دو نسل دانش آموزان را نسبت افسردگی آسیب پذیر تر کردند.
[3]عزت نفس یکپارچه و کسب عزت نفس
تئوری عزت نفس یکپارچه, مبنای اصلی فعالیت عزت نفس بود. این باور که عزت نفس یکپارچه موجب ایجاد رفتار و پیشرفت و منش می شود , مورد تائید قرار گرفت , . هر چند اغلب برای ایجاد عزت نفس یکپارچه نیازمند به بخشی از دخالت فعالیت معلم است .
تئوری جدید در ایجاد عزت نفس ابتدا بر توانایی، پیشرفت در هدفهای شخصی و رفتار مورد پسند جامعه تاکید می کند سپس عزت نفس به دنبال آن پدید می آید .
عزت نفس بوجود آمده هنگامی افزایش می یابد که دانش آموزان رفتارهای ارزشمندی انجام دهند و مسئولیت رفتار های شخصی و اجتماعی شان را بپذیرند .
تاثیر جانبی عزت نفس هنگامی مشخص می شود که دانش آموزان در عمل طرفدار ارزش های اخلاقی باشند و در مقابله با چالش ها مهارت پیدا کنند وبر موانع غلبه کنند و پیروز شوند. [4]باربارا لرنر یکی از روانشناسان پیشنهاد مشابه ای ارائه کرده است, اصطلاح عزت نفس سالم متفاوت ار احساس خوبی که اکنون داریم, می باشد.
عزت نفس سعی می کند دانش آموزان را از احساس غمگینی ناکامی و اضطراب محافظت کند. دانش آموزان هنگامی چیزی را ازدست می دهند, یا با شکست مواجه می شوند, انگیزه مقاومت شان دربرابر کار های سخت کاهش می یابد و مانع رسیدن به موفقیت می شود. موفقیت واقعی در عزت نفس آن است که دانش آموزان در مواجهه با مشکلات احساس خوبی در مورد خودشان داشته باشند.
[5]عزت نفس کاذب و کاهش سلامتی
عزت نفس یعنی ارزشی که فرد برای خودش قایل است. الزاما بعضی ارزیابی های فرد بر اساس واقعیت نیست. بعضی دانش آموزان توانایی انجام کاری دارند ولی ارزش آن را درک نمی کنند و بعضی دانش آموزان احساس می کنند نسبت به دیگران برترند بدون اینکه مدرکی بر اساس واقعیت داشته باشند. دانش آموزان با عزت نفس پائین نسبت به توانای و میزان پیشرفت شان دید منفی دارند.آنها از خودشان خیلی انتقاد می کنند، بیشتر به چیزهای که نمی توانند انجام دهندتوجه می کنند تا به توانمندی هایشان .
آنها به سادگی فعالیت های جدید را رها می کنند و اعتماد زیادی برای ادامه آن نشان نمی دهند, آنها فقط خودشان با افراد موفق مقایسه می کنند آنها دوست دارند کارهای مانند دانش آموزان موفق انجام دهند.
آنها دوست دارند مواظب خودشان باشند , آنها برای اجتناب از احساس حقارت و اجتناب از شکست وقت زیادی را صرف می کنند.
دانش آموزان با عزت نفس سالم به این اذعان می کنند که برای رسیدن به اهدافشان سخت تلاش کرده اند.آنها هنگامی که با شکست یا مشکل روبرو می شوند خوشبین هستند و سعی می کنند با تمرین کردن از اشتباه خارج شوند بدون اینکه خودشان برای هر چیزی مقصر بدانند. آنها با انتقادهای سازنده تحقیر نمی شوند و آنها خودشان با افراد شایسته مقایسه می کنند نه با افراد که به کمال رسیده اند. آنچه خودشان تشخیص بدهند درست است انجام می دهند حتی اگر خودشان
بلا فاصله انجام ندهند در آن لحظه علاقمند به انجام آن هستند.
بعضی دانش آموزان عزت نفس کاذب دارند آنها بخصوص در مورد نقا ط ضعف شان خود آگاهی کمی دارند, این می تواند موجب آسیب پذیری و ناامیدی شود همچنین ممکن است منجربه خودبینی، غرور، احساس برتری شوند. آنها خودشان را با افرادی که برای عزت نفس شان تهدید کمتری دارد, مقایسه می کنند.
بعضی از تحقیقات نشان می دهد که عزت نفس کاذب دانش آموزان به پرخاشگری و بدرفتاری دیگران مربوط می شود.
آیا عزت نفس سالم برابر [6]کسب موفقیت دوباره است؟
عزت نفس سالم به موفق شدن مجدد مربوط می شود خصوصیاتی که منجر می شود دانش آموزان بعد از ناکامی و شکست دوباره موفق شوند. این نمونه ای بارزی از عزت نفس سالم دانش آموزان است.
بعضی مهارت هاو مطالبی در بخش ذیل فهرست شده است . مدارس می توانندبرای ایجاد کسب موفقیت مجدد و افزایش عزت نفس دانش آموزانشان تدریس کنند . بعضی کلاس ها برنامه هایی برای کسب موفقیت مجدد دارند که قادرند استراتژی ها و فعالیت هایی برای اهدافی از قبیل[7] "اعتماد به نفس مجدد" و[8] "استفاده از قدرت ذهن" فراهم کنند.
[9]ارزش های مورد پسند جامعه
این ارزش ها شامل مراقبت های شخصی، مسئولیت اجتماعی، صداقت، انصاف، حمایت از دیگران، همکاری، پذیرش تفاوت ها، احترام و روابط دوستی می باشد. باور این ارزش ها ست که به زندگی معنا می بخشد.
[10]مهارت های مقابله ای:
این مهارت ها شامل تفکر موثرو مثبت در حوادث طبیعی ناخوشایند در زندگی فرد است , به جای شخصی سازی, بهتر است آنها با افراد مطمئن مشورت کنند و به بررسی حقیقت افکار شان بپردازند . هنگامی که دانش آموزان حوادث ناخوشایند زندگیشان را مدیریت می کنند و از عهده آنهابر می آیند, احساس آسیب پذیری کمتری می کنند در عوض آنها بیشتراحساس می کنند توانمند هستند.
[11]جرات ورزی:
جرات ورزی مهارتی مهم در زندگی است که می تواند به افراد جوانتر کمک کند تا هنگام مواجهه با موقعیت های مشکل ساز دوباره موفقیت را تجربه کنند و احساس مثبتی از خود داشته باشند.
تفکر خوش بیناته یعنی توجه به جنبه های مثبت در موقعیت منفی است. اثر مثبت این تفکر تغییر شکست و اشتباهات است,همچنین تفکر مثبت فرصتی است تا یاد بگیریم که زمان های نامطلوب زندگی موقتی هستندو علت نتایج خوب و بد در زندگی شخص بخاطر داشتن دیدمتناسب و ایده آل است.
[12]کنترل احساسات:
هنگامی که دانش آموزان بتوانند احساسات بدشان را درک و کنترل نمایند. احساسات بد کمتر بر آنان غلبه می کند .
لذا وقتی احساس کنترل بیشتر می شود , خود پنداره افزایش می یابد . .
[13]مهارت های اجتماعی:
دانش آموزانی که مهارت های اجتماعی موثرتری دارند , با اطمینان بیشتر توانایی افزایش روابط صحیح و پایان دادن به روابط نادرست شان هستند . نتیجه نهایی آن است که کمتر دوست دارند منفعل باشند و احتمالا بیشتر دوست دارند
روابط قوی اجتماعی مثبت ایجاد کنند.
[14]تحقق اهداف:
تعیین اهداف و برنامه ریزی, استراتژی است که با ایجاد انضباط فردی و اصرار در روبر شدن با موانع، دانش آموزان بیشتر به اهدافشان می رسند. آنها با تنظیم برنامه برای خودشان احساس اطمینان و خوش بینی و اعتماد به نفس ایجاد می کند.
[15]خود آگاهی بر اساس شواهد و مدارک:
خود آگاهی واقعی دانش آموزان ازنقاط قوت و ضعف شان بر اساس مدارک و شواهد است تا بر اساس تفکراتی که آنها آرزو دارند.
سایر محصولات :
تحقیق در مورد تفگر جدید در عزت نفس
تحقیق در مورد...
دستیابیGISدستیابیGIS...
تحقیق در مورد تغذیه در کودکان پیش دبستانی 3صتحقیق در مورد تغذیه در...
دانلود پروژه دانشجویی درباره عوامل بزهکاری جواناندانلود پروژه دانشجویی درباره...
مدیریت و رهبری تحولمدیریت و رهبری تحول...
تحقیق در مورد تعریف مهارت های زندگیتحقیق در مورد...
اولویت انتخاب بین مدیریت دانش و مهندسی مجدد در سازماناولویت انتخاب بین مدیریت دانش و مهندسی...
تحقیق در مورد تعریف طلاقتحقیق در مورد تعریف طلاق...
درخت مقدسدرخت مقدس...
تحقیق در مورد تعریف بیماری عفونیتحقیق در مورد تعریف بیماری عفونی...
کمانش جانبیکمانش جانبی...
تحقیق در مورد تصمیم گیریتحقیق در مورد تصمیم...
روستای ابیانهروستای ابیانه...
تحقیق در مورد تشویق به کتاب خوانی در کودکانتحقیق در مورد تشویق به کتاب خوانی...
تحقیق در مورد ترس و اضطراب در امتحانتحقیق در مورد ترس و اضطراب...
دانلود تحقیق پیرامون علل پیدایش آسیب های اجتماعی و راه های پیش گیری از آندانلود تحقیق پیرامون...
کروماتوگرافیکروماتوگرافی...
داستانداستان...
تحقیق در مورد تربیت چیستتحقیق در مورد...
قراردادهای انتقال فناوریقراردادهای انتقال فناوری...
تحقیق در مورد تحصیلات والدین در پیشرفت دانشآموزانتحقیق در مورد تحصیلات والدین در پیشرفت...
کارآفرین موفق مالاچی میکسونکارآفرین موفق مالاچی میکسون...
تحقیق در مورد تدابیر مار گزیدگیتحقیق در مورد تدابیر مار گزیدگی...
توجه بیش از پیش به برنامه بومیسازی مدیریت استراتژیکتوجه بیش از پیش به برنامه بومیسازی...
دانلود تحقیق جامع وکامل درباره عدالت اجتماعیدانلود تحقیق جامع...
تحقیق در مورد تجزیه و تحلیل داده هاتحقیق در مورد تجزیه و...
نگاهی به یک کتاب مدیر در نقش مربینگاهی به یک کتاب مدیر در نقش...
تحقیق در مورد تاثیر تغذیه بر یادگیری دانش آموزانتحقیق در مورد تاثیر تغذیه...
بنگاههای برتر جهانی شرکت نوکیابنگاههای برتر جهانی شرکت نوکیا...
تحقیق در مورد تاثیر افزایش جمعیت بر محیط زیس1تحقیق در مورد...
نگهداری ساختمان هتلنگهداری ساختمان هتل...
مرمت و مقاوم سازی ساختمانهای با مصالح بناییمرمت و مقاوم سازی ساختمانهای با...
تحقیق در مورد تئاتر کودکانتحقیق در مورد تئاتر کودکان...
تحقیق پیرامون شیوه های موفق مقابله با مشکلات زندگی چیستتحقیق پیرامون شیوه های موفق مقابله با...
آب و هوا خورآب و هوا خور...
تحقیق در مورد تأملی در جایگاه و رابطه دانشگاه و صنعتتحقیق در مورد تأملی در جایگاه و...
پرسپکتیوپرسپکتیو...
تحقیق در مورد تأملی در بازی کودکانتحقیق در مورد تأملی در بازی...
شناسایی چالشهای به کارگیری فناوری اطلاعات در ایرانشناسایی چالشهای به کارگیری فناوری اطلاعات...
تحقیق در مورد تأثیر شغل والدین بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزانتحقیق در مورد تأثیر...
مشاوره و مدیریتمشاوره و مدیریت...
تحقیق در مورد بیماری پاژه pagetsتحقیق در مورد...
روستا رندانروستا رندان...
دانلودمقاله بررسی کامل شخصیت وحقوق زنان در اسلامدانلودمقاله بررسی کامل شخصیت وحقوق زنان در...
تحقیق در مورد بهداشت روانی محیط کارتحقیق در مورد بهداشت روانی محیط کار...
تحقیق در مورد بررسی موارد خودکشیتحقیق در مورد بررسی...
پاورپوینت بودجه بندی سرمایه ای در وضعیت های نامطمئنهمراه با مثالهای تشریحیپاورپوینت بودجه بندی سرمایه ای در وضعیت...
بررسی خرپاهای پیشبررسی خرپاهای پیش...
تحقیق در مورد برخرود با کودک در خانه و مدرسهتحقیق در مورد برخرود با...
سال جدید و مسئولیت سنگین مدیرانسال جدید و مسئولیت سنگین مدیران...
مجله Auto Restorerمجله Destiny شماره 69
تحقیق در مورد گزارش کارآموزی زراعت سویا 31 ص
تحقیق در مورد گلخانه 22 ص
تحقیق در مورد گزارش کار آموزی ریخته گری 47 ص
تحقیق در مورد گروههای سازگاری رویش در قارچ 45 ص
تحقیق در مورد کوبیسم
تحقیق در مورد کنترل جمعیت و نهاد خانواده در اروپا 4ص
تحقیق در مورد کاربرد ربات در دریا 15 ص
تحقیق در مورد کابل ها 50ص
تحقیق در مورد چگونه نیروی خود را در ورزش تنیس به بالاترین حد خود برسانیم
تحقیق در مورد چگونگی تنظیم قرارداد اجاره واحدهای مسکونی و نحوه تخلیه آنها 7ص
تحقیق در مورد چگونه زباله کمتری تولید کنیم
تحقیق در مورد چگونه بین مسئولیت های کاری و خانوادگی تعادل برقرار کنیم
تحقیق در مورد چک 10ص
تحقیق در مورد عدالت در یونان باستان و ایران 38ص
تحقیق در مورد عکس شیخ صفی
تحقیق در مورد عارضه گودی کمر
تحقیق در مورد فرسایش و راههای مقابله با آن 38 ص
تحقیق در مورد فداییان اسلام 14 ص
تحقیق در مورد فخرالدین اسیعد گرگانی
تحقیق در مورد طالبان و امنیت جمهوری اسلامی ایران 23 ص
تحقیق در مورد طراحی و کاربرد سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت 28 ص
تحقیق در مورد فرایند تصمیم گیری خریدار ومصرفکننده
تحقیق در مورد عشایر خوزستان
تحقیق در مورد علوم محاسباتی و علم نانو 38 ص
تحقیق در مورد سیستم مخابرات
تحقیق در مورد شرکت سهامی 32 ص
تحقیق در مورد عصر مدرن و شکوفایی اقتصادی 20 ص
تحقیق در مورد طرز کار آسانسور 32 ص
تحقیق در مورد علم ریاضیات 19 ص
تحقیق در مورد غلامحسین بنان افتخاری سراج 13ص
تحقیق در مورد علل پیشروی مسلمانان در ایران و شکست ساسانیان 29 ص
تحقیق در مورد شرکتها ، بنگاههای اقتصادی ، بازرگانان و آرمان توسعه هزاره 77 ص
تحقیق در مورد سیمپیچی موتور خادمی
تحقیق در مورد پول و ارز بانکداری
پاورپوینت در مورد مدیریت زخم های فشاری
کلمات کلیدی :دانش آموزان احساس بعضی دانش آموزان خودشان داشه باشند مورد خودشان داشه آموزان احساس خوبی دانش آموزان داشه باشند احساس خوبی نفس سالم آموزان احساس خودشان داشه بعضی دانش های شخصی آموزان خودشان دارند موفقی ایجاد فعالی باشند اجماعی انجام
- ۹۶/۰۹/۱۴